ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو

ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو
با خوردن یک سری از مکمل ها و ویتامین های باعث رشد،شفافیت بیشتر موهایتان می شود. مثلا با خوردن ویتامین های ...

 

دریافت کم ویتامین های گروه B به خصوص B6،بیوتین،اینوزیتول واسید فولیک و املاحی مانند گوگرد،منیزیم روی،باعث ریزش مو می شود.ویتامین های گروه B به خصوص B5 ( اسید پانتوتنیک) و B3 ( نیاسین) نقش مهمی در رویش مو دارند.
در آزمایشات حیوانی نشان داده شده که اسیدهای آمینه در ضخامت مو موثر هستند.عنوان مثال دریافت کم منیزیم در موش های آزمایشگاهی باعث ریزش موی زیادی در آنها شد. کمبود بعضی ویتامین های گروه B مثل بیوتین و اینوزیتول نیز باعث ریزش مو می شود.
البته این کمبودها را می توان با تغذیه صحیح و مناسب جبران کرد.
دریافت مکمل های ویتامینی در بعضی موارد باعث رشد موشده است.مردانی که دچار کمبود B6 هستند اغلب دچار ریزش مو می شوند.حتی کمبود اسید فولیک باعث طاسی بعضی مردان می شود.مطالعات حیوانی نشان داده دریافت طبیعی و نرمال این ویتامین ها باعث می شود موها به وضعیت قبلی خود برگردند.
دریافت دوز بالای ویتامین A (صد هزار واحد بین المللی در روز ) برای یک مدت طولانی،باعث ریزش مو می شود،ولی قطع دریافت آن مشکل را حل می کند.بطور کلی اگر کمبود یک ماده مغذی باعث ریزش مو شود،با دریافت مقدار کافی و لازم آن می توان مشکل را برطرف کرد.

در زیر نام تعدادی از مکمل ها و مقدار مصرف آنها را برای شما آورده ایم:
*تذکر : مصرف این داروها و مکمل ها باید با توصیه و مشورت پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید،زیرا ممکن است برای شما مشکل ساز شود.
 
اسیدهای چرب ضروری :
اسیدهای چرب ضروری ( روغن بذرکتان،روغن ماهی و روغن گل پامچال منابع خوبی هستند) حالت مو را خوب می کنند و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می کنند.
مقدار مصرف : 500 میلی گرم در روز.
* توجه : این مکمل را به کودکان ندهید.
 
ویتامین های گروه B :
این گروه ویتامین ها نقش مهمی در حفظ سلامتی و رشد مو دارند.مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B شامل:حبوبات ( مثل لوبیا و نخود )،هویج،گل کلم،سویا، مخمر خوراکی،سبوس  غلات،آجیل و تخم مرغ است.
برای تأثیر بیشتر،غیر از منابع غذایی ویتامین های گروه B از مکمل های آنها (مثل شربت B- کمپلکس ) نیز استفاده کنید.ویتامی B3  نیاسین)
مقدار مصرف :سه بار در روز و هر بار 50 میلی گرم.
 
ویتامین B5( اسید پانتوتنیک) :
سه بار در روز و هر بار 100 میلی گرم.
 
ویتامین B6 پیریدوکسین) :
سه بار در روز و هر بار 50 میلی گرم.
 
بیوتین:
در حفظ سلامتیپوست و مو تأثیر بسیاری دارد و حتی می تواند از ریزش مو در آقایان جلوگیری کند. موادغذایی غنی از بیوتین را به مقدار زیاد مصرف کنید یا مکمل خوراکی آن را بخورید.
 
منابع غذایی بیوتین شامل:
مخمر،برنج قهوه ای،نخودسبز،عدس،جو،سویا،دانه آفتابگردان و گردو است.
مقدار مصرف : سه بار در روز و هر بار 50 میلی گرم.
 
اینوزیتول:
برای رشد مو ضروری است.
مقدار مصرف : دو بار در روز و هر بار 100 میلی گرم.
 
ویتامین C:
ویتامین Cجریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد و از دیواره مویرگ های خونی که خون را به فولیکول های مو می رسانند،حفاظت می کند.
مقدار مصرف : 3000 تا 10000 میلی گرم در روز.
 
ویتامین E:
دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود.سلامتی و رشد مو را بهبود می بخشد.ویتامین E بعنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند.از آنجایی که سلامتی موها با سلامتی سیستم ایمنی مرتبط است،می توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را افزایش می دهد.
مقدار مصرف : ابتدا با 400 واحد بین المللی (IU) در روز شروع کنید و کم کم آن را به 800 تا 1000 واحد بین المللی در روز برسانید.واحد بین المللی مثل میلی گرم،یکی از واحدهای اندازه گیری است.
 
روی:
با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را تحریک می کند.
مقدار مصرف : 50 تا 100 میلی گرم در روز . بیشتر از این مقدار مصرف نکنید.
 
سایر مواد مغذی:
کوآنزیم Q10 :
کوآنزیم Q10 گردش جریان خون را در سر بهبود می بخشد.مقدار اکسیژن بافت ها را افزایش می دهد.همچنین برای حفظ سلامتی قلب بسیار مهم است. 60 میلی گرم در روز مصرف کنید.
 
L- سیتئین و L- متیونین :
دو اسید آمینه ای که حالت،کیفیت و رشد موها را بهبود می بخشند و از ریزش مو جلوگیری می کنند.
مقدار مصرف : 500 میلی گرم دو بار در روز و با معده خالی .


بوتاکس; راز زیبایی هالیوودیها
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

بوتاکس; راز زیبایی هالیوودیها

بوتاکس; راز
زیبایی هالیوودیها
این روش یکی از روشهایی است که در آمریکا بیشترین استفاده برای زیبا‌سازی و از بین بردن چین و چروک صورت استفاده می‌گردد و بیشترین طرفداران آن هالیوودیها هستند.

 

این نکته که ستارگان هالیوودی هرگز از بالا رفتن سن و از دست دادن طراوت پوست خود ترسی ندارند؛ سوال برانگیز است. بسیاری از مردم خواهان دانستن راز پوست زیبای آنها هستند. ما در اینجا پاسخ این سئوال را فراهم کرده ایم  و یکی ازاین رازها را با شما در میان می‌گذاریم...
با هم می خوانیم:

بوتاکس چيست؟

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولینیوم است. این سم قوی از یک نوع باکتری با نام کلوستیریدیوم بوتولینیوم ترشح می‌شود. تزریق مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم در ماهیچه، فعالیت ماهیچه را کم کرده و خطوطی را که در نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می‌آید، از بین می‌برد. درنتیجه صورت جوان‌تر، صاف‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. بوتاکس در سال 1895 کشف شد و برای اولین بار در سال 1980 در علم پزشکی هنگام آزمایش تاثیرات آن بر رفع گرفتگی عضلات گردن مورد استفاده گرفت.

 چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف ميشود؟

چروکهای صورت به دودسته تقسیم میشوند:

چروك‌های استاتیك :که در حالت استراحت پوست، بر روی آن مشاهده می‌شوند. این چروك‌ها عمدتاً معلول عوامل مضر و آسیب‌رسان خارجی نظیر آفتاب هستند و در نتیجه تغییر بافت اصلی پوست ایجاد می‌شوند. به همین دلیل به درمان با تركیبات اسیدهای میوه و AHA، روش لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و لیزردرمانی برای نوسازی پوست به‌ خوبی پاسخ می‌دهند.

 چروك‌های دینامیك : که در نتیجه فعالیت زیاد عضلانی در ناحیه صورت پدیدار می‌شوند و عمدتاً ناشی از عادت‌های غلط و عوامل آسیب‌رسان داخلی هستند. این چروك‌ها معمولاً در یك‌سوم فوقانی صورت مشاهده می‌شوند.

چروك‌های شعاعی اطراف چشم‌ها موسوم به چروك‌های پاكلاغی یا پنجه‌كلاغی، چروك‌های افقی پیشانی و چروك‌های اخم ناحیه میانی صورت از این نوع هستند. چروك‌های دینامیك معمولاً از چروك‌های استاتیك عمیق‌ترند و به‌خوبی به درمان با تزریق ماده بوتولینوم پاسخ می‌دهند. استفاده از ماده بوتولینوم، روشی انتخابی و مطمئن برای كاهش چروك‌های دینامیك دور چشم، چروك‌های افقی پیشانی و چروك‌های اخم صورت است.

 بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

وقتی فردی به دلیل ناراحت بودن از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط روی صورتش به پزشک مراجعه می‌کند، برحسب وضعیت پوستش، درمان‌های متفاوتی از جمله بوتاکس به او پیشنهاد می‌شود. این نوع درمان در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی انجام می‌شود. مقدار کمی از بوتاکس توسط سوزن ظريف به داخل عضلات زير چروک تزريق ميشود، اين باعث غير فعال شدن عضله توليد کننده چين ميشود و نتيجتاً چروک فعال محو ميشود. برای همين بوتاکس برای برطرف کردن چين اخم (بين دو ابرو)،خطوط پيشانی و خطوط دور چشم بسيار عالی عمل ميکند.

 آيا تزريق بوتاکس درد دارد؟

 با استفاده از بيحسی موضعی يا کمپرس يخ به مدت چند دقيقه محل تزريق تقريبا بيحس ميشود بنابراين بيمار موقع تزريق فقط سوزش مختصری احساس ميکند. بعد از تزريق هم با گذاشتن کمپرس يخ درد بيمار کاهش ميابد. همچنین برای اثر بخشی بیشتر آن به بیمار توصیه می گردد تا با عضلات صورت بازی کند (اخم کند و باز کند ولی هرگزمحل را ماساژ ندهد )

 آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد؟

بوتاکس روشی كم‌عارضه است و عوارض مطرح‌شده برای آن نادر، جزئی و گذرا هستند. از عارضه‌های بی‌اهمیت و گذرای بعد از تزریق می‌توان به قرمزی محل تزریق، ورم موضع، خون مردگی به خصوص در نواحی دور چشم، درد محل تزریق، سردردی كه ممكن است تا 3 ساعت طول بكشد، تهوع مختصر، ضعف عمومی و خارش اشاره كرد. بعضی عوارض احتمالی دیررس كه اهمیت بیشتری دارند نظیر دوبینی، افتادگی پلك و ابرو نیز مطرح هستند. البته این احتمال وجود دارد که بوتاکس به اشتباه به ماهیچه‌های کناری تزریق شود یا حتی در اثر تزریق عمیق روی آنها تاثیر بگذارد. تزریق بوتاکس به ماهیچه بالا برنده پلک موجب افتادگی کامل یا بخشی از پلک به مدت شش تا هشت هفته می‌شود. از جمله تاثیرات ثانویه تزریق بوتاکس می‌توان به خشکی موقتی چشم، اشک، تورم پلک، خطای دید، التهاب قرنیه، هماتوم یا تراوش و تجمع موضعی خون که به زودی منعقد می‌شود، دردهای موقتی و سوزش خفیف اشاره کرد.

توجه داشته باشید كه در صورت بروز ورم شدید در ناحیه تزریق ماده، خونمردگی وسیع و نیز مشاهده افتادگی در پلك و ابرو باید پزشك را از آنها مطلع كرد.

هم اکنون بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده از آن برای زیبا‌سازی صورت می شود. و هنرپیشه های هالیودی بیشترین مصرف کنندگان این ماده می‌باشند.

چند بار باید تزریق را تکرار کرد؟

 تزريق بوتاکس روش سريع و موثر برای رفع چروک است. مدت تزريق بوتاکس بين 20 - 10 دقيقه است. شروع اثر بوتاکس بين7 ـ 4 روز است. مزيت ديگر اين روش برگشت سريع به سر کار است. اثرات تزريق بوتاکس بسته به تعداد تزريق قبلی بين 6 - 4 ماه طول ميکشد.

تزریق دوم معمولاً 3 تا 4 ماه بعد از نوبت اول و تزریق سوم 12 ماه بعد از اولین تزریق، با هدف دوام حالت فلجی عضلات صورت و صاف ماندن پوست و ایجاد عادت اجتناب از حالات تولیدكننده چروك، انجام می‌شود. پس از چند نوبت تزریق به فرد آموزش داده می‌شود تا در صورت مشاهده برگشت انقباضات و چروك‌های قبلی، برای تزریق مجدد مراجعه نماید.

چه کسی کانديد مناسب برای تزريق بوتاکس است؟

 هر کسی که خواهان اين است که چهره جوان‌تر و کم چروک‌تری داشته باشد کانديد مناسبی برای تزريق است.

 در چه کسانی نباید تزريق بوتاکس انجام شود؟

زنان باردار، زنان شیرده، كودكان زیر دوازده سال، افرادی كه از تزریق ماده انتظارات غیرواقعی دارند، بیمارانی كه ثبات روانی ندارند، افراد با سابقه حساسیت نسبت به هركدام از اجزای دارو، افراد با سابقه بیماری‌های عصبی ‌ـ ‌عضلانی مانند میاستنی‌گراو و ام‌اس، كسانی كه تحت درمان با داروهای آنتی‌بیوتیكی نظیر جنتامایسین قرار دارند و نیز مصرف‌كنندگان گروهی از داروهای قلبی نمی توانند ازاین ماده استفاده کنند.



فواید ویتامین E بر پوست
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

فواید ویتامین E بر پوست

فواید
ویتامین E بر پوست
ویتامین E تاثیرات مستقیمی را بر روی پوست دارد ، اما چگونه باید این ویتامین را مصرف کرد؟

 


ویتامین E‌ جزو ویتامین‌های قابل حل در چربی است و خانواده توکوفرول‌ها را گرد هم آورده است.
آلفا توکو فرول فعالیتی آنتی‌اکسیدانی دارد و از جالب‌ترین نوع توکوفرول‌ها است. از جمله باقی آنها می‌توان به بتاتوکوفرول، گاماتوکوفرول و دلتا توکوفرول اشاره کرد. ویتامین E در روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام، دانه گندم، زرده تخم‌مرغ و به مقدار کمتر در میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود.
ویتامین E می‌تواند از ما در برابر آثار مضر رادیکال‌های آزاد که به طور طبیعی حین فعالیت‌های طبیعی بدن یا در اثر مواجهه با عوامل محیطی مثل اشعه‌های ماورای بنفش یا آلودگی به وجود می‌آیند، دفاع کنند. از ویتامین E در کرم‌های آرایشی نیز بهره گرفته شده تا از پیری پوست جلوگیری کنند. این ویتامین وقتی با ویتامین C، سلنیوم و گلوتاتیون همراه شود موثرتر عمل می‌کند.
 
فواید ویتامین E برای پوست ویتامین E را می‌توان به شکل طبیعی یا صنعتی تولید کرد. اگر فرمول آن از آلفاتوکوفرول آغاز شود طبیعی و اگر با دل آلفا توکوفرول شروع شود یعنی صنعتی است.

 ویتامین E فواید بی‌شماری برای پوست دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
خاصیت آنتی‌اکسیدانی: ویتامین E روند پیری پوست را کند کرده و از غشای سلولی که از اسیدهای چرب اشباع نشده پلی ساخته شده‌اند و نسبت به اکسیداسیون بسیار حساس‌اند، محافظت می‌کند.
خاصیت ضد التهابی: ویتامین E با جلوگیری از آزاد شدن برخی آنزیم‌ها یا میانجی‌های مسوول التهاب از بروز التهاب پیشگیری می‌کند.
محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌ ماورای بنفش استفاده از کرمی که حاوی ویتامین E است قبل از قرار گرفتن زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال ایجاد چروک و تومورهای سرطانی را کاهش دهد. 
 خاصیت مرطوب‌کنندگی: ویتامین E با مقاوم کردن قشر نازک هیدرولیپیدی پوست را مقاوم کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند
 
 محرک حرکات زیرپوستی: ویتامین E با تحریک سلول‌های رگ‌های خونی سبب افزایش حرکت زیرپوستی می‌شود و به عبارتی خون را زیر پوست به جریان می‌اندازد.
 مصرف مکمل ویتامین E لازم است ?
معمولا در کشورهای صنعتی کسی مبتلا به کمبود ویتامین E نیست. تنها افرادی که دچار مشکلات جذب از دستگاه گوارش‌اند یا رژیم بسیار فقیر از نظر چربی دارند دچار کمبود ویتامین E می‌شوند. به هر حال قبل از مصرف مکمل باید در رابطه با میزان مصرف و مدت زمان مصرف با پزشک مشورت کنید.


فرمان برای غلبه بر جوش صورت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

فرمان برای غلبه بر جوش صورت

10 فرمان
برای غلبه بر جوش صورت
در كنار دارو یك‌سری اقدامات و توصیه‌های بهداشتی ساده نیز وجود دارد كه با انجام آن می‌توان آسانتر از بیماری كنه‌ای مثل آكنه راحت شد.

‌صورت جوش جوشی مشكل بسیاری از جوانان است. آكنه كه مردم آن را با عنوان جوش غرور جوانی می‌شناسند یكی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است. این بیماری، شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به متخصصان پوست است.
 
این بیماری در بسیاری از جوانان در سنین بلوغ پدید می‌آید و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است و اكثرا پس از سن 25 سالگی بهبود می‌یابد.

جوش‌های غرور به صورت دانه‌های قرمز، جوش‌های سر سیاه و توده‌های سفتِ زیر پوستی در ناحیه گونه، بینی، پیشانی، پشت گردن، قسمت فوقانی پشت و سینه ظاهر می‌شوند.

این جوش‌ها در پایه یك مو به وجود می‌آیند و ناشی از آماس، التهاب و انسداد مجرای غده چربی كنار مو هستند.
 

علت چیست؟

پیدایش آكنه ناشی از یك علت خاص نیست بلكه چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند. ارث، میكروب‌ها، نوع غذا، مشكلات عصبی و روحی، تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت صورت، مصرف برخی داروها و بعضی از بیماری‌ها از جمله عواملی است كه در ایجاد این بیماری نقش دارد.
 

10 فرمان

آكنه یك بیماری است كه برای درمان آن باید به پزشك مراجعه و داروهای مناسب را مصرف كرد. درمان آكنه حداقل 6 ماه طول می‌كشد و تازه احتمال عود آن نیز وجود دارد. در حقیقت آكنه بیماری بسیار سمجی است و مثل كنه به پوست می‌چسبد. اما در كنار دارو یك‌سری اقدامات و توصیه‌های بهداشتی ساده نیز وجود دارد كه با انجام آن می‌توان آسانتر از بیماری كنه‌ای مثل آكنه راحت شد.

1. دستكاری نكنید. سعی كنید جوش‌ها را دستكاری نكنید و نخواهید با فشار دست آنها را خالی كنید.

2. آرام باشید. سعی كنید خواب مرتب داشته باشید. استراحت كافی داشته باشید و حتی الامكان از فشارهای روحی و عصبی بپرهیزید.

3. صورت خود را بشویید. برای شستشو از صابون اسیدی (گوگردی) كه پزشك توصیه می‌كند استفاده كنید. ابتدا صورت خود را خوب صابون بزنید تا از كف پوشیده شود.

4. پوست را ماساژ دهید. هفته ای یك یا دو بار ماساژ با مواد اسیدی نظیر سركه سیب در كاهش چربی پوست و بهبود جوشها موثر است.

5. چربی نخورید. از مصرف غذاهای چرب، سس مایونز، خامه، شكلات، گردو، فندق، موز، تخم مرغ و نارگیل، خودداری كنید.

6. میوه و سبزی بخورید. سعی كنید سبزی و میوه بخصوص سبزی‌های حاوی ویتامینA مثل هویج، اسفناج، شاهی و گوجه‌فرنگی را زیاد مصرف كنید.

7. داغ نشوید. گرما میزان جوش‌های آكنه را بیشتر می‌كند پس زیاد در محیط‌های گرم نمانید.

8. ضد آفتاب بزنید. در مورد آفتاب نظرات متفاوت است برخی معتقدند اشعه آفتاب تاثیر خوبی در بهبود جوش‌های غرور جوانی دارد و برخی معتقدند كه نور آفتاب پس از مدتی موجب تشدید آكنه می‌شود. اما مطمئن باشید از زدن ضد آفتاب ضرر نمی‌كنید.

9. ورزش كنید. ورزش حتی جوش صورت را نیز خوب می‌كند. ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون آن و رفع چربی می‌شود كه نتیجه آن شادابی پوست و بهبود جوش‌هاست.

10. نقاشی نكنید! مصرف مواد آرایشی و كرم‌های چرب، آكنه را تشدید می‌كند پس سعی كنید صورت خود را كمتر نقاشی كنید.



چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

چگونه از شر
موهای زائد خلاص شویم؟
آیا شما هم دارای موهای زائد هستید و از حضور این موهای در صورت یا بدن خود رنج می برید؟
 
همه مردان و زنان به دلایل گوناگون و تنها به یک دلیل عمده – پاکیزه بودن – به دنبال راه‌ هایی هستند تا از شر موهای زاید خود خلاص شوند.تیغ،موم،نخ،کرم‌های موبر،دستگاه‌های اپیلاتور و در نهایت،لیزر به شما کمک می‌کند تا بر این موها که رشدشان تمامی ندارد،فایق آیید اما روش انجام آنها و اینکه کدام یک بهترین است از جمله مواردی است که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.
پیش از هر چیز لازم است به این نکته اشاره کنیم که عوام مردم و بسیاری از آرایشگران از اصطلاح اپیلاسیون برای برداشتن موهای زائد بدن (چه به صورت دائمی و چه به‌صورت موقتی) استفاده می‌کنند،در صورتی که اپیلاسیون به معنی برطرف کردن همیشگی رشد موهای زاید بدن تنها به‌ وسیله دستگاه الکترولیز یا لیزر است و به برطرف‌کردن موقت موهای زاید بدن به‌وسیله مواد شیمیایی و یا وسایل متفرقه،اپیلاسیون گفته می‌شود.
 
اپیلاسیون به‌وسیله تیغ: آسان و سریع
تیغ بهترین وسیله پاک‌کردن سریع بدن از موهای زاید است،به‌ویژه برای افرادی مفید است که پوستی حساسی دارند.تیغ‌های برقی و دستی هر دو کار آمدند.در صورتی که تیغ را برای دپیلاسیون انتخاب می‌کنید تنها کافی است هر دو روز یک ‌بار یک دوش 10 دقیقه‌ای بگیرید تا پوست شما نرم شود.سپس با مقداری آب صابون،پوست را لیز کنید تا تیغ به راحتی روی آن حرکت کند.تیغ را از مچ پا به سمت زانو بکشید.تیغ ساقه مو را درست هم‌سطح لایه اپیدرم پوست قطع می‌کند.در حال حاضر،تیغ‌هایی وارد بازار شده است که لایه نازکی ژل نرم‌کننده دارد تا به پوست آسیب نرساند.با این حال پیشنهاد می‌شود در کنار آن،از صابون یا ژل‌های نرم‌کننده هم استفاده کنید.
توجه داشته باشید گرچه تیغ وسیله‌ای سریع و آسان است ولی رشد و ضخامت موها پس از مدتی کمی افزایش می‌‌یابد،بنابراین روشی است که برای دست و ‌صورت توصیه نمی‌شود.پس از اپیلاسوین با تیغ هرگز از دئودورانت‌ها روی پوست استفاده نکنید.
 
اپیلاسیون به‌وسیله موم: موثر و کارآمد
موهای کوتاه،نازک،بلند یا ضخیم فرقی نمی‌کنند.موم گرم‌ به راحتی مو را از ریشه بیرون می‌کشد و از آن می‌توانید برای برداشتن موهای زاید زیر بغل،پا و خط مایو استفاده کنید.اپیلاسیون به‌ وسیله موم کمی دردناک است و اگر در شرایط غیربهداشتی انجام شود،جوش و التهاب پوستی به همراه دارد. تجربه نشان داده که پس از دپیلاسیون با موم، موها دیرتر رشد می‌کنند و تا حدودی از زبری و ضخامت آنها کاسته می‌شود. لیکن استفاده مداوم از موم‌ها باعث افتادگی و شل‌شدن پوست می‌شود.
برای استفاده از موم،باید آن را گرم کنید.برای آنکه درجه حرارت آن را امتحان کنید،ابتدا مقداری از آن را پشت دست خود بگذارید.در صورتی که موم دست را نمی‌سوزاند،مقداری از آن را به‌وسیله کاردک چوبی در جهت رویش مو،بر سطح پوست مالیده و یک قطعه پارچه تمیز یا کاغذ روی آن گذاشته و فشار دهید.سپس با نوک انگشتان کاغذ یا پارچه را گرفته و در جهت عکس رویش موها محکم آن را بکشید.موم گرم نسبت به هر ماده دیگری موثرتر عمل می‌کند،چون منافذ پوست را باز کرده و کمک می‌کند تا مو از ریشه به راحتی جدا شود.استفاده از موم برای کسانی که کم‌خونی یا واریس دارند توصیه نمی‌شود،زیرا گرما در این‌گونه افراد موجب منبسط‌شدن رگ‌های خونی و هماتوم (تراوش و تجمع موضعی خون) می‌شود.
 
پیش از اپیلاسیون با موم به این نکات توجه کنید:
1) پیش از انجام اپیلاسیون با موم،حتما حمام کنید تا سلول‌های مرده از بدن جدا شده و موهای زیر پوستی بیرون بیاید.

2) قبل از اپیلاسیون با موم،پوست باید خشک و تمیز باشد.

3) موم را به قطر یک سانتی‌متر و طول پنج سانتی‌متر با کاردک مخصوص روی پوست بمالید.

4)  موم را از زانو به پایین بمالید و سپس در جهت عکس بردارید.

5)  در صورتی که قمستی از موم روی پوست باقی بماند، دستمالی را به روغن مخصوص ضد باکتری آغشته کرده و روی آن بمالید تا پاک شود.

6)  در صورتی که روی قسمتی از بدن موم انداخته‌اید ولی هنوز مو در آن قسمت باقی‌مانده است، صبر کنید پوست کمی خنک شود و التهاب آن بخوابد.سپس دوباره موم را امتحان کنید.

7)  بهترین اندازه مو برای انداختن پنج میلی‌متر روی پا و شش میلی‌متر روی خط مایو است.در صورتی که موها از این حد بلندتر شد،ابتدا با قیچی آن را کوتاه کنید تا درد کمتری داشته باشد.
اپیلاسیون شرقی در واقع استفاده از همین موم است که به جای مواد شیمیایی از ترکیبات آب،آبلیمو و شکر ساخته شده است و به راحتی با آپ می‌شود و آن را برای تمامی نقاط بدن می‌توان استفاده کرد.در اپیلاسیون موی دست حتما به جهت رویش موها توجه کنید.اپیلاسیون در جهت عکس رویش موها انجام می‌شود.می‌توانید پس از اپیلاسیون،پوست را شسته و از مقداری کدام مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 اپیلاسیون با دستگا‌ه‌های اپیلاتور: اقتصادی
دستگاه‌های اپیلاتور ازجمله اقتصادی‌ترین وسایل است.این دستگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: گروهی که تنها ساقه مو را کوتاه می‌کنند و گروهی که مو را از ریشه درمی‌آورند.عموما وقتی از دستگاه‌های اپیلاتوری استفاده می‌کنید که مو را از ریشه بیرون می‌آورند،رویش موها دو تا سه هفته عقب می‌افتد.از این دستگاه‌ها‌ روی تمامی قسمت‌های بدن می‌توانید استفاده کنید.تنها عیب این دستگاه‌ها این است که باعث به وجود آمدن جوش‌های ریز روی پوست‌های حساس می‌شود و اگرچه موهای بسیار ریز را می‌گیرند،ولی به مرور زمان رویش موهای زیرپوستی می‌شوند. توجه داشته باشید بیش از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور،یک دوش آب گرم بگیرید تا پوست نرم شود.بهترین زمان برای اپیلاسیون،بعدازظهر است تا التهابات احتمالی پوست در طول شب فروکش کند.قبل از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور،مطمئن شوید چربی،کرم یا بقایای آرایشی از روی نقاطی که می‌خواهید اپیلاسیون کنید،کاملا تمیز و برداشته شود.بعضی مواقع،موهای نازکی که به سمت عقب رشد می‌کنند،به سطح پوست نمی‌رسد و زیر پوست رشد می‌کنند.برای پیشگیری از چنین مواردی می‌توانید از دستکش ماساژ (کیسه مخصوص حمام) با پیلینگ بدن استفاده کنید.این کار،سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌برد به‌طوری که موهای نازک به راحتی می‌توانند به سطح پوست بیانید و به‌وسیله اپیلاتور برداشته شوند.برخلاف تیغ که پس از استفاده از آن موها ضخیم و رشد آنها سریع‌تر می‌شود،آزمایش‌های پوست ‌شناسی نشان داده است که استفاده از اپیلاتور این مشکل را به وجود نخواهد آورد.چیزی که سبب شد،این عقیده در میان مردم جا بیفتد این است که بسیاری از خانم‌ها در تابستان اپیلاسیون می‌کنند.طبیعتا دمای بالای هوای روی رشد موهای بدن تاثیر می‌گذارد.در تابستان گردش خون سریع‌تر است.این موضوع به تغذیه ریشه‌ها و در نتیجه رشد سریع‌تر موهای بن کمک می‌کند.
 
 اپیلاسیون با کاغذ سمباده مخصوص
برای انجام این نوع اپیلاسیون باید کاغذ سمباده را با حالت دورانی روی سطح پوست مالش داد. چگونگی رشد موها بعد از اپیلاسیون با سمباده مشابه استفاده از تیغ است.
 
 اپیلاسیون به ‌وسیله موچین
موهای ابرو و موهای زبر و کوتاه را می‌توان به‌وسیله موچین اپیلاسیون کرد.رشد موها بعد از انجام اپیلاسیون نرمال خواهد بود.
 
 اپیلاسیون به‌وسیله نخ
اپیلاسیون به‌وسیله نخ که آن را اصطلاحا بند ‌انداختن می‌گویند،یکی از روش‌های سنتی و بومی ایران است.در این تکنیک،رشد موها کندتر از تیغ صورت می‌گیرد.نخ اصلاح را باید به مدت 20 دقیقه در محلول رقیق شده دتول قرار داد تا ضدعفونی شود.بند انداختن غیر بهداشتی پوست را تحریک می‌کند و اغلب باعث ایجاد جوش و التهابات پوستی می‌شود.برای جلوگیری از التهابات پوستی قبل از اپیلاسیون با نخ،دست‌ها را با آب و صابون بشویید،صورت را به وسیله تونیک تمیز کرده و بعد از خاتمه کار،از کرم ضدحساسیت استفاده کنید.

 اپیلاسیون با کرم‌های موبر: بی‌درد
وقتی از کرم‌های موبر برای اپیلاسیون استفاده می‌کنید،رشد موها به نسبت استفاده از موم،سریع‌تر ولی به نسبت تیغ،کندتر می‌شود. PH قلیایی کرم‌های موبر به کراتین مو صدمه رسانده و آن را متلاشی می‌کند.ولی به ریشه صدمه نمی‌رساند.تقریبا هر هفته باید از کرم‌های موبر استفاده کنید تا از شر موهای زاید در امان باشید.پیش از آنکه به حمام بروید،مقداری از این کرم‌ها را روی سطحی از بدن که خشک و تمیز است بمالید و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده کرم چند دقیقه صبر کنید.سپس کرم را از روی پوست شسته،خشک کنید و مقداری آبلیمو روی پوست بزنید.آبلیمو جلوی  التهاب و قرمز شدن پوست را می‌گیرد.در عین حال می‌توانید از محلول شیر و آب یا روغن‌های تغذیه کننده پوست استفاده کنید.به هیچ عنوان از مایعات الکلی،بعد و قبل از اپیلاسیون استفاده نکنید.فراموش نکنید دئودورانت‌ها هم الکلی‌اند.حتما پیش از استفاده از کرم‌های موبر آن را روی قسمتی از دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن آلرژی ندارید.
 
 اپیلاسیون صورت
برای برداشتن موهای صورت می‌توانید از نخ،موم گرم استفاده کنید.جالب است بدانید مصرف موم روی جوش و زخم‌های کوچک پوست اشکالی ندارد.آرایشگران از نخ برای اپیلاسیون تمام صورت و از موم برای پشت لب استفاده می‌کنند.گروهی از افراد به جای اپیلاسیون ترجیح می‌دهد موهای صورت خود را دکلره کنند.در دکلرواسیون از موادی استفاده می‌شود که طی 10 دقیقه موهای صورت را کاملا بی‌رنگ می‌کند.
 
اپیلاسیون‌های مردانه
برخلاف گذشته،امروز مردان بسیاری تمایل دارند موهای زاید بدن خود را بردارند و این امر را نشانه مدرن بودن می‌دانند.این موضوع در میان مردان اروپا از و آمریکایی بیشتر رواج دارد.نظرسنجی‌های کشور فرانسه نشان می‌دهد،از هر پنج مرد یک نفر کاملا موهای بدنش را برمی‌دارد. 35 درصد مردان تنها برای تمیز بودن، 15 درصد به دلیل انجام فعالیت‌های ورزشی، 13 درصد برای بهداشت بدن و 6 درصد به دلیل تنفر از موهای زاید اپیلاسیون می‌کنند.سلاح جاودانی مردها برای خلاص شدن از شر موهای زاید تیغ است.تقریبا 67 درصد مردان این وسیله را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند.با این حال 37 درصد مردها از کرم‌های موبر، 32 درصد از موم و 16 درصد از دستگاه‌های اپیلاتور هم استفاده می‌کنند. جالب است بدانید،شناگران،دوچرخه سواران و بکس بازها از جمله طرفداران اپیلاسیون در میان مردان هستند.
 
 اپیلاسیون: روشی ایده‌آل؟
عمل اپیلاسیون را بارها تکرار کنید تا پیاز مو در مرحله مطلوبی سوخته و متلاشی شود
. مهارت نداشتن در انجام اپیلاسیون می‌تواند سبب زیان‌های جبران‌ناپذیر شود.لذا لازم است متخصصان الکترولیز با دستگاه‌های اپیلاتور برقی (سوازندن سوزنی) استفاده کنند.لازم به ذکر است که اپیلاسیون برای زنان باردار،مبتلایان به مرض قند،یا کسانی که تحت معالجات هورمونی قرار دارند توصیه نمی‌شود.بعضی نواحی بدن مثل اطراف چشم،شقیقه‌ها و پیشانی،درون گوش و بینی را نباید اپیلاسیون کرد.باید اعتراف کرد که اپیلاسیون ایده‌آل وجود ندارد.شاید موثرترین روشی که در حال حاضر استفاده می‌شود، لیزردرمانی باشد دستگاه لیزر و IPL وسایلی هستند که با تولید نورهایی با طول موج خاص رنگدانه‌های موجود در پیاز مو را هدف گرفته و پیاز مو را نابود می‌کنند.لیزر 80 درصد موهای زاید را برای همیشه از بین می‌برد.البته باید بدانید که هر مویی سه مرحله زندگی دارد.مو متولد می‌شود،رشد می‌کند،استراحت می‌کند. سپس می‌میرد و سوی دیگری جای آن را می‌گیرد. عمر همه موها یکسان نیست.در یک جلسه لیزدرمانی بیشتر موها از بین می‌روند اما برای موهای باقی مانده باید دو ماه صبر کرد و دوباره جلسه لیزر درمانی را آغاز کرد.برای به دست آوردن یک نتیجه آیده‌آل روی پا،زیربغل و خط مایو سه تا پنج جلسه لیزر درمانی لازم است.البته بعضی پرمویی ‌ها پس از لیزر درمانی مربوط به سن و دوره‌ای خاص است. مثلا با نزدیک شدن به یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی بیشتر زنان مبتلا به پرمویی می‌شوند.لیزر بیشتر روی پوست های سفید که موهای سیاهی دارند جواب می‌دهد،اما روی پوست‌های تیره این احتمال وجود دارد که پیگمنت‌های مو خارج شده و مو را بی‌رنگ کند. موهای بلوند و سفید نیز به لیزر جواب مطلوبی نمی‌دهند.لیزر درد چندانی ندارد و تنها هنگام گذشتن پرتو لیزر از روی مو،شما احساس سوزش خفیفی خواهید کرد.اپیلاسیون پشت ‌لب به دلیل حساس به دلیل حساس بودن پوست و اپیلاسیون زیر بغل و خط مایو به دلیل تراکم موها بسیار دردناک‌تر از باقی نقاط بدن است.لازم است بدانید نور آفتاب،دشمن لیزر درمانی است.توصیه می‌شود هنگامی که پوستتان برنزه است یا به مسافرت رفته‌اید،لیزر درمانی نکنید.پس از لیزر درمانی نیز حداقل یک ماه زیر آفتاب نروید زیرا پوست حساس است و امکان دارد لکه‌های قهوه‌ای ظاهر شود.
از سوی دیگر،در صورتی که شما درمانی را آغاز کرده‌اید که داروهای آنها در برابر اشعه‌های روشنایی حساس‌اند،باید از لیزر درمانی خودداری کنید.به هر حال،پس از هر لیزر درمانی احتمال رویش دوباره یا سوختگی پوست هم وجود دارد.
 


از بین بردن جای جوش
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

از بین بردن جای جوش

از بین بردن
جای جوش
اسکارآکنه یاهمان چالهایی که ناشی ازجوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها سطحی ودربعضی موارد عمقی میباشد. هرچه ...


 

اسکارآکنه یاهمان چالهایی که ناشی ازجوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها سطحی و در بعضی موارد عمقی میباشد. هرچه اسکارها سطحی‌تر باشد با پر کردن و صاف کردن آن آسان‌تر و سریعتر و هر چه اسکارها عمیق‌تر باشند صاف‌تر کردن آنها دشوارتر و نیاز به زمان بیشتری دارد.

 

جهت درمان اسکارآکنه باید اول جوش فعال را متوقف نماییم ومطمئن شویم که بیمار، حداقل جوش  عمیقی نزد و بعد اقدامات لازم جهت صافترکردن فرو رفتگی‌ها را شروع نماییم که این امر معمولا توسط داروی خوراکی و یا موضعی و یا ترکیب آنها با هم امکان پذیر است.

در حال حاضر روشهای درمانی موثر برای اسکار آکنه میتواند یک با ترکیبی از چند روش زیر باشد:

1- میکرودرم ابژون:
که هرچه اسکارها عمیق تر باشند تکرار بیشتری نیاز دارد. ولی جهت اسکارهای بسیار عمیق توصیه نمی شود. دراین روش جوش فعال ، تیرگی محل جوش ها نیز بهبود می یابد و همزمان اسکارها سطحی تر می شوند. این روش یک کار فیزیکی بوده وتقریبا هیچ عارضه ای ندارد و فرد میتواند بلافاصله به محل کار خودبرگردد.

2- JPL :
دراین روش که اصطلاحا به آن لیزرJPL گفته می شود، کلاژن‌سازی پوست تحریک میشود و اسکارها سطحی‌تر می شوند و با تکرار آن پوست صاف می شود . ضمن اینکه، کمک به بستن منافذ، کاهش قرمزی و کاهش جوش فعال نیز میشود. این روش نیز عارفه خاصی ایجاد نمی کند و فرد بلافاصله به سر کار برسر کار برگردد( بدون نیاز به پانسمان ).

3- CO2 لیزر:
 در این روش جوش فعال باید قبلا درمان شده باشد و فرد تقریبا هیچ جوش فعال روی صورت نداشته باشد. دراین روش احتیاج به بیحسی موضعی میباشد. این روش به مهارت و تجربه زیاد پزشک نیاز دارد. بیمار پانسمان میشود که تا 10 روز ادامه دارد و پس از آن پوست صاف تر و صورتی رنگی ایجاد می شود که این قرمزی پوست می تواند از 1 تا چند ماه ( 3-2 ) دامه یابد و پس از آن کاملا از بین می رود وپوست یکدست وهم رنگ می شود که حتما باید دراین روش پس ازبهبودی زخم ها از ضد آفتاب استفاده شود تا محل زخم ولیزر شده تیره نشود.

* نکته مهم در لیزر پوست این است که بهبود ، اسکارها بستگی به عمق آنها دارد.
اسکارهای سطحی تقریبا کاملا صاف میشوند ولی اسکارهای عمیق تر فقط 60% بهبودی دارند ولی فرد می تواند پس از 6 ماه لیزر را مجدد انجام دهد. یا اینکه از روش های میکرودرم ابرژن وjpl جهت بهبودی بیشتر استفاده نمایند.

ازعوارض دیگرلیزرco2 به جزقرمزی میتواند pip باشد که آن تیره شدن محل لیزر شده است که بیشتردرافراد، خیلی تیره ویا کسانی که زیاد درمعرض آفتاب قرار می گیرند رخ میدهد. که درصورت بروزاین مشکل می توان با میکرودرم ابرژن و دارو آنرا از بین برد.



راز طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

راز طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست

6 راز طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست
در این فصل از سال پوست شما در معرض بادهای سرد و سوزان در بیرون از خانه و هوای گرم و خشک در داخل منزل قرار دارد و شما هر روز از مواد مختلف....
 
در این فصل از سال پوست شما در معرض بادهای سرد و سوزان در بیرون از خانه و هوای گرم و خشک در داخل منزل قرار دارد و شما هر روز از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنید. با این وصف به نظر نمی‌رسد که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید. در این مقاله 6 راز طبیعی برای داشتن پوستی نرم، صاف و زیبا ارائه شده است.
 
1-آیا نحوه‌ی زندگی شما پوستتان را تخریب می‌کند؟
عدم تعادل در زندگی شما بر چهره و پوستتان نمایان می‌شود. مثلا اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید و یا از فست فودها و رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات استفاده کنید، پوست ناسالم و بدی خواهید داشت. افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست شما و خصوصا در پوست صورت می‌شوند. برخی اوقات این عوامل لک‌ها و چروک‌های ناخواسته‌ای در صورت شما ایجاد می‌کنند. نور آفتاب، و آب و هوای سرد و خشک یا وزش باد، رطوبت طبیعی و گردش خون طبیعی پوست را از بین می‌برد و منجر به پیری زودرس پوست می‌شود. سیگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافی همگی بر روی پوست شما تاثیر می‌گذارند. نگاه دقیقی به شیوه‌ی زندگی خود بیاندازید تا ببینید با پوست خود چه کرده‌اید. در این صورت می‌توانید تغییرات مناسبی در شیوه‌ی زندگی خود ایجاد کنید تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنید.
 
2-غذاهای استثنایی مناسب پوست مصرف کنید:
در چین باستان ملکه‌ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده‌های پس از خود منتقل می‌کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند. این رژیمهای زیبایی باستانی غذاهایی هستند که به سلامت پوست کمک می‌کنند مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی‌های مشابه. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی‌های التیام‌بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست شما کمک می‌کنند.
اگر پوست خشکی دارید کمی‌بیشتر روغن کتان، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن خالص نارگیل مصرف کنید. هر روز آووکادو، مقداری آجیل و دانه‌های مختلف مصرف کنید. خصوصا بلوط، فندق، گردو و تخمه‌ی آفتابگردان مواد مفیدی هستند.
 
3-لایه برداری پوست را فراموش نکنید:
لایه بیرونی پوست شما مرتب تجدید می‌شود و سلولهای قدیمی ‌با سلولهای جدید جایگزین می‌شوند. یک راه موثر برای کاهش دادن خطها و چروکهای پوست سرعت دادن به این فرایند است. به جای استفاده از روشهای گران قیمتی مانند درم ابریژن، پیلینگ شیمیایی و لیزر می‌توانید به آرامی‌با مواد طبیعی پوست خود را جوانسازی کنید. برای قرنها ملکه‌ها و زنان اشرافی چین از همین مواد طبیعی برای لایه برداری سلولهای پوست استفاده می‌کردند. موادی مانند خزه دریایی، کلپ (نوعی جلبک)، پودر مروارید، برگ درخت خرمالو و نیشکر، سالیان دراز استفاده می‌شدند. می‌توانید با ترکیبی برخی از مواد طبیعی ماسک تهیه کنید. این مواد را با آب مخلوط کنید و با اضافه کردن ژل آلوئه ورا یا سفیده‌ی تخم مرغ به مخلوط کن خمیر ماسک را تهیه کنید. از یک اسفنج نرم با حرکات چرخشی کوچک برای پاک کردن ماسک از روی پوست استفاده کنید. ماسک را 10 دقیقه روی پوست باقی بگذارید و سپس آن را بشویید. مراقب باشید که مواد وارد چشمان شما نشود.
 
4-سم زدایی برای زیبایی پوست:
طب چینی معتقد است که راهای مختلفی برای خارج ساختن مواد مضر از بدن وجود دارد و یکی از عمده ترین این راهها پوست است. همچنین  برخی اوقات این مواد در پوست به دام می‌افتند و ممکن است جوش ها ایجاد شوند. این مواد مضر شامل آلوده کننده‌های محیطی، سموم و آفت کشها و نگهدارنده‌هایی هستند که در محیط و غذاهایی که می‌خوریم یافت می‌شوند. همه‌ی این مواد می‌توانند پوست را فرسوده کنند. کمک به بدن برای خارج ساختن این مواد مضر برای حفظ تعادل داخلی بدن اهمیت زیادی دارد زیرا نتیجه آن بر پوست تاثیر می‌گذارد.
گیاهانی که می‌توانند بدن را سم زدایی کنند مانند گیاه قاصدک، گل داوودی، نعناع، توت سفید و شیرین بیان به فعالیت کبد و کیسه‌ی صفرا در سم زدایی کمک می‌کنند. این دو عضو بدن مهمترین نقش را در غیر فعال کردن و از بین بردن مواد سمی‌ و مضر دارند و نقش آنها بسیار بزرگتر از کاری است که پوست در سم زدایی انجام می‌دهد. فرمولهای گیاهی در طب چینی وجود دارند که به سم زدایی از طریق پوست نیز کمک می‌کنند.
 
5-زیبایی طبیعی با مواد طبیعی:
بسیاری از محصولاتی که امروزه برای محافظت و آرایش پوست استفاده می‌شوند حاوی مواد شیمیایی و سرطانزا هستند که از طریق پوست به داخل جذب می‌شوند. قوانین بسیار کمی‌برای صنایع آرایشی وضع شده است و این موضوع باعث شده که اغلب موارد مواد شیمیایی مضر در این محصولات وجود داشته باشند. برای مثال حتی ممکن است ریمل شما حاوی فرمالدئید باشد و یا رزین های پلاستیکی در رژ لب شما وجود داشته باشد! ممکن است پودر تالکی که در سایه‌های چشم و پودر‌ها وجود دارد به آزبست آلوده باشد. حلال پایه‌ای همه‌ی مواد آرایشی مواد شیمیایی هستند. احتمال دارد که همه‌ی این مواد سرطانزا باشند. از مواد آرایشی گیاهی استفاده کنید. رنگها و روغنهای طبیعی زیادی هستند که می‌توان از آنها به جای لوازم آرایشی مختلف استفاده کرد.
 
از ماست برای داشتن پوستی عالی استفاده کنید:
ماست دارای فرمول طبیعی مناسبی برای سلامت پوست است. ماست حاوی اسید لاکتیک است که این ماده به صورت طبیعی تولید آلفا هیدروکسی اسید می‌کند که می‌تواند به آرامی‌ لایه‌های سلولی مرده را به صورت طبیعی بردارد و پیلینگ کند و پوستی صاف و زیبا ایجاد کند. ماست برای پوستهای حساسی که نمی‌توانند آلفا هیدروکسی اسید ساخته شده را تحمل کنند می‌تواند استفاده شود. به مرور زمان ماست می‌تواند لکه‌های پوست را روشن کند. برای استفاده از ماست ابتدا صورت خود را بشویید و ماست را مانند کرم روی صورت خود صاف کنید و 15 دقیقه باقی بگذارید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و با یک مرطوب کننده‌ی طبیعی پوست را مرطوب کنید. برای کاهش قرمزی پوست که ممکن است پس از پاک کردن ماست ایجاد شود از کمپرس سرد استفاده کنید.  
 


فِر و صاف کردن مو
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

فِر و صاف کردن مو

فِر و صاف
کردن مو
افرادی که دارای موی مجعد (فِر) می باشند از طرق مختلف اقدام به صاف کردن موهای خود می نمایند ...
 
شامل:
1) سشوار که در مورد آن توضیح داد شده است.

2) اطوی مو که کار بسیار اشتباهی است و بهتر است به هیچ عنوان انجام نشود.

3) انواع مواد شیمیایی مانند گِلَت و غیره که استعمال آنها بر مو فاجعه بار بوده و ماه ها تا سال ها طول می کشد تا اثرات مخرب آنها بر مو از بین برود.

4) کراتینه کردن مو
کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزوز موهاست و اصطلاحاً به آن "صاف کننده معجزه گر" لقب داده می شود. در واقع این روش را به عنوان نوعی متد طبیعی برای صاف کردن مو عنوان کرده در حالی که مواد شیمیایی مضری برای انجام آن به کار می رود. کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان، ناخن، شاخ و پشم است ولی ارتباطی با صاف بودن موها ندارد.

در مورد این متد جدید (بخصوص نوع برزیلی آن) تبلیغات زیادی می شود که اثر بدی بر مو ندارد ولی حقیقت چیز دیگری است. در جریان کراتینه کردن مو از محلول کراتین همراه با حرارت بالا (سشوار داغ) و مواد شیمیایی مانند فرمآلدئید و گلوتارآلدئید استفاده می شود تا مو شکل و حالت صاف به خود بگیرد. این محصول سپس از روی مو شسته می شود. عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو (که معمولاً 72 ساعت پس از انجام درمان است) دیده شده و غالباً شدید می باشند. مهمترین این عوارض عبارتند از: خطر سرطان، ریزش مو، نازک شدن مو، تخریب ساختمان مو و لذا تغییر قوام و بافت مو، واکنش های حساسیتی مانند خارش و دانه های قرمز رنگ.. شما ممکن است از فرم فِر یا وِز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولاً بیشتر از 2 ماه دوام نمی آورد.


نکاتی جالب در مورد مو!! + عکس
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

www.parsnaz.ir - نکاتی جالب در مورد مو!! + عکس

1) هر روز حدود یکصد تار موی سر بصورت طبیعی ریخته و تقریباً به همین تعداد وارد مرحله رشد می گردند. این موها معمولاً بصورت تعداد کمی مو در خلل و فرج شانه و برس و یا در زمان حمام گرفتن مشاهده می شوند. وقتی که تعداد این موها زیاد شوند غیر عادی تلقی شده و بایستی مورد بررسی قرار گیرد.
2) در بهار و پاییز تعداد موهایی که بصورت طبیعی می ریزند مقداری افزایش پیدا کرده که اشکالی ندارد.
3) رشد موی سر انسان حدود 5/1 - 1 سانتیمتر در ماه است. سرعت رشد مو در خانم ها، در طول شب و در مقطع سنی 30- 15 سالگی سریعتر از آقایان ،در طول روز و در سنین بالاتر است.
4) فولیکول های مو قبل از تولد انسان (در اواخر ماه سوم زندگی داخل رحمی) ایجاد شده و لذا تعداد موهای سر پس از تولد افزایش پیدا نمی کند به عبارت دیگر پس از تولد موی جدید بوجود نمی آید.

قبل از کاشت مو 

www.parsnaz.ir - نکاتی جالب در مورد مو!! + عکس

  پس از کاشت مو

5) مو به سادگی مشتعل می شود.
6) تعداد تقریبی موهای بدن انسان پنج میلیون عدد است.
7) استحکام مو بسیار زیاد است بطوری که مجموعه  موهای سر می توانند وزنی تا چندین تن را تحمل نمایند.
8) مو دارای خاصیت ارتجاعی است و می توان تا حد معینی بدون اینکه پاره شود آنرا کشید. اگر مو را خیس کنیم خاصیت ارتجاعی آن افزایش پیدامی کند. در هنگام خشکی هوا طول تار مو کاهش یافته و در صورت ایجاد رطوبت بر طول آن افزوده می گردد. از این خاصیت مو در ساخت رطوبت سنج استفاده می شود. در هوای مرطوب مو به مقدار قابل ملاحظه ای (تا 25 درصد) متورم می گردد.
9) مو تقریباً  فساد ناپذیر بوده و قرن ها در مقابل پوسیدگی مقاومت می کند. مو در مقابل اسیدها بسیار  مقاوم بوده ولی مقاومت ناچیزی در برابر مواد قلیایی مانند آمونیاک دارد.
10) مو با مالش تولید الکتریسیته ساکن کرده (خصوصاً  اگر خشک باشد) و از سوی دیگر قابلیت ذخیره سازی الکتریسیته را هم دارد. چون الکتریسیته برای سلامت مو مضر است لذا بایستی با هر وسیله ممکن از تولیدآن در مو جلوگیری کرد.



شستن موها با آب سرد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

www.parsnaz.ir - شستن مو با آب سرد

هیچ‌گاه فکری کردید که میزان سرد و گرم بودن آب در هنگام شست‌شوی موها، می‌تواند در سلامت و زیبایی آن تاثیر داشته باشد. اما در واقع چنین است زیرا پزشکان براین باورند که شستن موها با آب سرد موجب درخشانی و براق‌تر شدن موها می‌شود و در نهایت باعث کاهش فعالیت غدد چربی در سطح موها می گردد.

این در حالی است که آب گرم می‌تواند موجب آسیب‌رسانی به ریشه مو و کاهش چربی‌های محافظ مو می‌شود و کدری تارهای مو را منجر خواهد شد. البته با گذشت زمان و افزایش آلودگی‌های محیطی و استرس در میان مردم، میزان ریزش مو در آنها رو به افزایش است از این رو باید دقت بیشتری داشت تا مواد مصرفی و حتی آب‌هایی که برای شست‌وشوی موهااستفاده می‌شود، مشکلاتی را برای موها ایجاد نکنند. البته خوب است بدانید که برس زدن مو به دفعات زیاد نیز می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی موها شود. به خصوص در مواردی که موها خیس هستند. این کار باعث وز شدن و خشک شدن تارهای مو می‌گردد. توصیه می‌شود برای براق ماندن موهای خود روزی ۱ الی ۲ بار به حالت طبیعی موهای خود را برس بزنید و تا زمانی که موهای‌تان خیس است این کار را انجام ندهید. افرادی که موهای خشک و شکننده‌ای دارند می‌توانند روزی یک بار و به مدت ۵ دقیقه کف سر خود را به آرامی ماساژ دهند تا با افزایش خون‌رسانی به ریشه موها، غدد چربی پوست سر تحریک شده و منجر به کاهش ریزش موها شوند.



چرا رنگ موی انسان آبی یا سبز نیست؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 


می دانید چرا رنگ موی انسان آبی یا سبز نیست؟ www.parsnaz.ir
 
در میان رنگ‌های موی طبیعی انسان‌ها هر رنگی را می‌توان یافت و طیف وسیعی از رنگ‌ها را می‌توان دید، اما هرگز نمی‌توانید رنگ آبی یا سبز را بین رنگ‌های طبیعی موها ببینید. آیا می‌دانید كه چرا موهای ما آبی و سبز نیست؟

رنگ مو توسط دو نوع مختلف از رنگدانه‌هایی به نام ملانین تعیین می‌شوند، این رنگدانه‌ها همچنین مسوول تعیین رنگ پوست ما نیز هست. شاید یكی از دلایلی كه ملانین سبب رنگ آبی در موها نمی‌شود این باشد كه آبی رنگی سرد و
 
خسته‌كننده است و به مرور زمان سبب خستگی چشم‌ها می‌شود، اما بیشتر رنگدانه‌های ملانین شامل رنگدانه‌ای به نام اوملانین (EUMELANIN) است كه مسوول رنگ مشكی تا قهوه‌ای است و رنگدانه دیگر فوملانین (PHEOMELANIN) است كه این رنگدانه مسوول رنگ‌های مایل به قرمز تا زرد است كه جزو رنگ‌های شاد و نشاط آورند و سبب خستگی چشم‌ها و روحیه نمی‌شوند.

افزایش این رنگدانه سبب گرایش رنگ مو به سمت قرمز یا بلوند می‌شود، اما این‌كه چرا در ما انسان‌ها تنها این دو نوع رنگدانه مسوول تعیین رنگ موهاست هنوز معلوم نیست. شاید یك دلیل آن باشد كه این رنگدانه‌ها سبب بهبود و توسعه توانایی‌های ما برای سازگاری با محیط هستند؛ چرا كه استتار و پنهان ماندن در محیط آن هم برای انسان‌هایی
 
كه میلیون‌ها سال پیش در طبیعت زندگی می‌كرده‌اند امری بسیار لازم و حیاتی بوده است و لذا رنگ آبی چندان اثر حفاظتی و استتار شدن را میان سنگ‌ها و درختان فراهم نمی‌كرده است، اما شاید با تغییر زندگی بشر در آینده رنگدانه‌های مو باز هم تغییر رنگ دهند و رنگ‌های دیگری نیز برای موها پیدا شود. هرچند انسان امروز این مشكل تنوع‌طلبی خود را به آسانی و با ساخت انواع رنگ مو به خوبی حل كرده است.
 



مشکل شوره ی سر.!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

www.parsnaz.ir

شورۀ سر (Danclruf) :

البته شورۀ سر جز بیماریهای پوستی است و به افزایش پوستۀ ریزی پوست بدون وجود التهاب گفته می شود . درمان آن شامل شستشوی سر با شامپوهایی نظیر سلنیم ، سولفایو و زینک  پریتون است .

اگر همراه با التهاب و قرمزی پوست باشد به آن درماتیت سبورئیک گفته می شود که به طور مشخص با پوسته های زر د و چرب و یا سفید و خشک در پوست سر ، موی سر ، ابروها ، پل بینی ، گونه ها ، چین بین بین و لب ، پشت گوشها ، جناغ ، زیر بغل ، کشالۀ ران و ناحیۀ شرمگاهی بروز می کند . این بیماری در دوران شیرخواری و بلوغ و فصول سرد سال شایع تر بوده و ممکن است با خارش همراه شود . علت و مکانیسم دقیق بیماری هنوز ناشناخته می باشد اما عوامل زیادی را مسئول می دانند : نظیر قارچ ها ، افزایش فعالیت غدد سباسه ، بعضی از داروها خصوصا هالوپریدول ، استرس های شدید روحی و فیزیکی و اختلالات تغذیه ای .

تدابیر درمانی شامل : شتشوی مرتب و رعایت بهداشت و استفاده از شامپوهایی نظیر سلنیم سولفاید و کتوکونازول می باشد .



کار ممنوعه برای موهای دختران!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

سه کار ممنوعه برای موهای دختران www.parsnaz.ir

آیا در آرزوی داشتن موهایی زیبا و شفاف هستید ؟ با کمی مراقبت و مواظبت به سادگی می توانید به آرزوی خود برسید . شما با انجام این سه کار ممنوعه ناخواسته به موهایتان آسیب جبران ناپذیری را وارد می کنید...
اشتباه شماره یک :
هیچ گاه شامپوهای معمولی را با ویتامینه در یک رتبه قرار ندهید و از هر دو آنها استفاده کنید .
شامپو و ویتامینه های هر کدام کار جدا گانه ای را انجام می دهند زیرا ساخته شده از مواد مختلفی هستند .
استفاده از محصولاتی که مختص به مراقبت های مو هستند یا ویتامینه کردن مو باید هفته ای یک بار انجام شود .
ویتامینه های مو متفاوت هستند :
بعضی از ویتامینه ها در حمام به مو ماساژ داده می شوند و قبل خروج از حمام مو را آب کشی می کنند .
نوع دیگری از ویتامینه ها هستند که بعد از خروج از حمام بر روی موهای خیس استعمال می شوند .
استفاده از ویتامینه ها و مراقبت ها با شامپو متفاوت است . اگر خواهان موهایی زیبا و شفاف هستید باید موهایتان را با ویتامینه ها تغذیه کنید زیرا مواد مورد نیاز مو تنها از طریق تغذیه و خوردن مواد غذایی به دست نمی آید .
اگر به برچسب شامپوها دقت کرده باشید، روی آنها نوشته شده مخصوص موهای چرب، خشک، معمولی یا موهای آسیب دیده و رنگ شده. این ویژگی ها را براساس ترکیبی از سورفاکتانت ها و مواد نرم کننده، به دست می آورند و بهتر است هر فرد براساس نوع مویش شامپوهای مخصوص آن مو را انتخاب نماید؛
هیچ گاه از شامپو بچه ها برای شستن موهایتان استفاده نکنید زیرا این شامپوها قدرت تمیز کردن موهای بزرگسالان را ندارند .
استفاده از نرم کننده ها برای موی خشک و رنگ شده، فر شده یا آسیب دیده بسیار ضروری است .
موهایتان را هرگز با صابون شست و شو ندهید زیرا اگر مو با صابون شستشو داده شود، یک لایه ناخوشایند روی مو ایجاد شده و ظاهری بی جان و بی روح را بر جای می گذارد .
اما مواد حالت دهنده و پاک کننده، مو و کف سر را تمیز می کنند و باعث شانه شدن راحت تر موهای خیس و افزایش حجم آن بدون ایجاد الکتریسیته ساکن در زمان خشک شدن می شوند .
تعدادی از شامپوها حاوی پانتول می باشند که در رشد و افزایش رطوبت مو ارزشمند است. گاه عصاره های گیاهی مانند گزنه، آلوئه ورا، رزماری (اکلیل کوهی)، نعناع، فلفل، رازیانه، بابونه، سدر، روغن بادام، کاندولا، روغن زیتون، جوجوبا، مریم گلی، برنج، گندم، عصاره انار و زعفران نیز به شامپوها اضافه می شوند .
اشتباه شماره دو :
نحوه ی صحیح آب کشی مو :
شامپو نباید وارد چشم شود (حتی شامپوهای ملایمی که باعث سوزش چشم نمی شود) و باید به طور کامل از روی سر شسته شود؛ زیرا باقی ماندن شامپو حتی به مقدار کم روی سر باعث التهاب پوستی می شود. به همین دلیل بهتر است بعد از شستن موها را به مدت سه یا چهار دقیقه آبکشی کنیم .
بسیاری از افراد هنگام آبکشی ، آنقدر با شدت موهایشان را با دست ماساژ می دهند که دچار ریزش می شوند و یا اینکه در اثر شدت چنگ زدن ، پوسته سرشان بلند می شود و به پوسته مو دچار می شوند
اشتباه شماره سه :
موهایتان را با حرارت مستقیم و داغ بیش از حد خشک نکنید :
اگر شما عادت به سشوار کشیدن موهایتان دارید هیچ گاه موهایتان را در زمانی که کاملا خشک هستند سشوار نکنید . توصیه می شود در ابتدا کمی موهایتان را مرطوب کنید و بعد سشوار بکشید زیرا در صورتی که موهایتان کاملا خشک باشد و سشوار کنید موهایتان دچار آسیب جدی می شوند .
اگر بعد از حمام عادت به خشک کردن موهایتان با سشوار دارید توصیه می کنیم هرگز با حرارت مستقیم انجام نشود .
آیا می دانید موها هم دارای سنی می باشند :
شما باید هر ماه به اندازه یک سانت از موهایتان را کوتاه کنید و هر سه سال یک بار موهایتان را به اندازه ی قابل توجهی کوتاه نمائید تا رشد و زیبایی موهایتان با افزایش سن کاهش پیدا نکند .